Tuesday, June 21, 2011

KEK BATIK!!!

Seperti yg dijanjikan.. nak buat entri psl kek batik,, nah.. inilah entrinya!! huhuhuhu.. walaupun kebelakangan ini aku agak busy,, kerja bagai nak rak smpi tak ada cuti,, kebetulan ada 1 hari tu aku berkesempatan nak buat kek batik ni.. walaupun penat.. aku nak buat jugak.. huhuhu.. haish,, yg ni baru je kerja part-time.. kalau dh ada kerja tetap nnt,, mcm manalah agaknya... huhuhuh..
 
aku fine!!! kali ni aku akn tunjukkan cara2 hendak membuat kek batik.... 


Mula-mula.....kena sediakan bahan2 nya..-biskut marie,,milo,,susu pekat,,mentega,, chocolate rice..




panaskan mentega diatas dapur...apinya biarkan kecil...kalau tak,,hangit...




selepas mentega dah cair..masukkan pula susu pekat...dlm setgh tin.. kemudian..kacau sehingga sebati dgn mentega tu..




kemudian..masukkan milo.. kalo yg paket kecik tu habiskan sume...lagi byk lg best..biar melimpah-limpah coklat die..lg sedap..eheheh




kacau bagi dia "ngam"..uhuuuhu.. lps tu boleh siap sedia utk diletakkan dgn biskut...




utk base yg pertama..kita letakkan biskut2 yg tlh dipecah-pecahkan...eheheh


 ianya berselang-seli... sehingga habis biskut dan milo itu...eheheh




nah!! ini dia..oppss...belum siap lg...ehehe




kalau nak lagi gempak(gempaklah sgt!!)... taburkan chocolate rice atas kek batik tersebut... tersebut...eheheheeh




yeay!! dh siap...aik!!aik!! tp blum bleh mkn lg..kena tggu coklat die keras..baru best..dlm 1 jam gitu..eheheh


tak smpi satu jam.. suku dr kek tersebut hilang.. haish!!! aku tahu sape punya kerja.. tak pe2..mkn smpi lebam..hahaha


bgn esk pagi...tinggal stgh... dan tak smpi tempoh 24 jam.. LICIN!!!! owh,,tak tinggal utk aku pun.. SENTAP!! ehehe.. tak pelah..janji habis,, 


oklah,,, smpi disini shja entri aku kali ni.. kalau ada resepi lain yg dpt aku kongsikan..bolehlah share kt blog ni.. sblm ni ada jgk aku masak bubur nasi ikan bilis.. dan begedil.. wuhuu!! aku mmg rindu nk masak2 kt dapur,,,bila dh kerja ni,,mmg dh jarang masuk dapur kecuali hari aku off..  adui.. mcm nak resign jer..nnt bolehlah aku duduk dapur tu lama2 sikit..bawak bantal dgn tilam pun bagus gak kan??ehehehehe... 

No comments:

Post a Comment