Thursday, November 25, 2010

HaNtU??!!



Hantu..hantu..hantu…bila bercerita psl hantu..ramai yg  percaya dgn kewujudannnya.. sama ada pernah ada pengalaman jumpa dgn hantu atau dgr cerita dr org,,jd dgn itu mereka mengesahkan kewujudan hantu.. heheh.. aku bkn menidakkan kewujudan hantu..  ttp dgn turunnya ayat 72 dlm Al-Quran(surah al-jinn).. terbukti ada makhluk Tuhan di bumi ni selain manusia dan lain2..huhu(hantu pun makhluk Allah kan).. makhluk lain yg dimaksudkan adlh jin.. jin ada yg baik,,begitu juga sebaliknya(jahat). Buktinya?? Dlm surah Al-Jin ayat 11 yg bermaksud..

“Dan bahawa sesungguhnya (memang maklum) ada di antara kita(jin) golongan yang baik keadaannya dan ada di antara kita(jin) yang lain dari itu; kita masing-masing adalah menurut jalan dan cara yang berlainan.”

Ok..tutup cerita psl jin..

Skrg aku nk cerita psl hantu..
 huh?? Apa?? Hantu??
Yup..let’s begin the story..huhuh

Skrg ni kecoh ditempat aku psl hantu cina..nk tahu ape citenya.. menurut adik aku..hantu cina tu merupakan anak dan ibu..yg selalu berkeliaran pd waktu yg sepatutnya(mlm laa)haha..

Sudah beberapa org telah terserempak dgn makhluk itu…tp dorg tak kacau org..Cuma menunjukkan diri mereka je(jgnlah korg nk kacau org sbb org tak kacau korg pun!!) menurut saksi pertama..yg ketika itu pulang dari kerja dlm lbh kurang pkul 3 pg..dia yg sdg menuju ke rumahnya di tingkat 7,,tetapi dgn tiba2 lif yg dia naik berhenti dgn sendiri dkt tingkat 6.. pd asalnya dia tidaklah terkejut mana pun..ttp tiba2 dia melihat ada seorang anak kecil di hadapan lif itu.. dia pun mahu mendekati anak kecil itu,,ttp terbantut apabila teringat cerita psl ‘mereka’ anak beranak ni yg semakin femes skrg kt sini..dia pun membiarkan budak itu..hurm,,cuba fikir,,budak kecik tgh2 mlm buta kt luar?? Buat apa?? Cuba kalau aku yg terserempak?? Mmg aku buat bodoh je(tak pun pengsan dah)hahah..

Ada 1 lg cerita..bdk ni terserempak masa dia pergi buang sampah..lari lintang pukang dia lps nmpk benda tu..  cerita ni mmg agak lama juga..sebelum puasa lg..aku tanya ayah aku..dia pun mengesahkan cerita itu..sbb sblm kiteorg sekeluarga pindah sini(bln 7 yg lalu)..cerita psl ank beranak ni mmg dh wujud.. tp ayah tak cerita kt kteorg pun.. :(

Boleh thn kecoh jgk cerita psl hantu cina ank beranak ni.. masa raya  haji hari tu,,ada mak cik dtg beraya rumah aku..dia pun bersembang dgn mak aku psl cerita tu...aku pun pasang telinga laaa..wee~~

Bila ada cerita2 mcm tu bgus jgk…nk takut2 kan bdk2 kt rumah aku ni.. kdg2 lepak smpi 2-3 pg entah buat apa smpi pg tu,,aku pun tak tahu..… hah!! mmg bagus pun..adik aku pun dh x berani nak main basikal smpi tgh mlm..tak payah lah nk suruh aku pggl dorg balik lg..sbb dh pandai nak cari pintu rumah dah..kalau dulu..pukul 12 bru nk balik..hahah..

Aku ni sekadar pendengar cerita ajela..sama ada  betul atau tidak..Wallahualam..~~

No comments:

Post a Comment