Friday, May 20, 2011

KeRJA!!!

sekarang ni dah 5 hari aku bekerja..huhuhu..aku skrg ni buat part-time kat Butik PAkaian Kanak-Kanak:-Fiffy.. Hari pertama kerja=boring coz tak ramai org..huhuhu.. hari kedua= ok sket sbb rmi org,, begitu jgk hari2 yg lain.. kwn2 kt tpt kerja.. ok,,best,,,dorg friendly sgt,,, takdelah aku rasa malu sgt sbb dorg pun peramah..aku kalo dh jumpa org mcm tu.. mmg masuklah..hahaha..

bila dah kerja ni,, kena berhadapan dgn org ramai ni..mcm2 kerenah manusia yg aku jumpa.. lebih kurang masa aku kerja Petronas dulu.. ada yg pelik bin ajaib,, haish,, kdg2 smpi rasa mcm nk sapu minyak angin 1 baldi jer..hahaha.. mcm tulah manusia kan???huhu..mana2 jer aku akn jumpa org2 yg berperangai "eksotik" nih..huhuhu

yg paling2 seronok,,bila ada customer yg bwk ank dorg sekali time beli brg Baby tu.. Alahai!! comelnya budak2 tu.. ada yg pipi tembam,, mata bulat,, kulitnya merah,, comelnya,, comelnya!! indahnya ciptaan Tuhan..huhu,, aku apa lagi,, ambil kesempatan acah2 bdk2 tu.. bila tgk die ketawa,,cair hati ni..hahaha

ada juga customer yg tgh sarat mengandung,, dtg beli brg2 baby dgn husband dorg,, sweet sgt tgk org2 mcm tu.. si isteri sibuk2 pilih2 brg,, yg suami plak,, pegang bakul,, angguk atau geleng jer bila isteri die pilih2 barang.. lps tu husband yg bayarkan..huhu.. 

bila dah kerja kt tempat2 jual barangan baby ni,, aku kenalah expert tentang semua barang2 kt situ,, kebykkan customer yg dtg,, cari puting utk ank dorg,, beli botol,, kita kenalah promote kt dorg,, botol susu mana yg sesuai utk bdk2 ni,, Ibu2 kenalah pilih botol2 yg BPA free- botol yg selamat dari chemical2 yg merbahaya.. ada juga botol yg jenis kaca.. serta brg2 yg lain..huhu

dah kerja kt tpt mcm tu,, kiteorg kenalah juga expert buat hamper, balut hadiah,, buat paper bag,, huhuh..wat bunga riben..ehehee.. aku kenalah belajar lg.. tak ada lah terror pun..huhuh..

bezanya kerja kt tpt ni dgn kerja yg pernah aku buat dulu lps SPM,, Kali ni aku bekerja kt tpt yg tidak terdedah kpd matahari,,dulu,, masa kerja kt stesen minyak,, berjemur ni dh biasa dh.. kali ni tak perlu nk panjat2 mana pun.. dulu,, bila lori minyak dtg,, aku kena panjat lori tu,, check,, minyak  dlm tangki lori tu dh betul2 kosong ke tidak.. hahah,, mcm2 lg lah..eheheh..

bukannya mudah nk cari duit ni tau! kerja penat2.. cukup bln,, dptlah imbalannya..huhu.. oklah tu,, dpt pengalaman kan??huhuhu.. dan skrg ni.. aku mmg tak ada masa sgt dgn keluarga dan adik2 aku.. tu yg agak sedih... sob3.. pergi kerja tgh hari,, balik mlm.. kdg2 dr pg  smpi mlm..huhuhu..

takpelah,,buat benda baik,, insyaAllah diberkati.. kan?? mudah-mudahan.. insyaAllah entri akn dtg aku tunjuk mcm mana cara2 nk buat kek batik..skrg ni x sempat,,, busylah katakan..ahahah.. ok daa~~

No comments:

Post a Comment