Wednesday, June 8, 2011

OH NO!!!!!!

Dah hampir sebulan aku kerja.. setakat ni apa yg dirasakan.. tekanan.. kepenatan..huh!! but i am still cool ok?hahah.. cool walaupun smpi tahap nk demam,,ehehehe... biasalah..dh kerja mcm ni,, mcm2 cabaran yg harus ditempuhi.. adakala suka.. adakalanya duka..hurm,,,

Yg sukanya bila kita dpt puaskan hati customer kita.. kita layan dia,, mulut kena manis.. oleh kerana nk bermulut manis.. tiap2 hari aku makan gula2 utk memaniskan mulut..huahuahua.. regular customer ada yg dh jd kwn .. ada jugak anak customer tu, dtg2 jer terus salam aku.. hehehe,, sopan sungguh.. buat aku tergamam seketika..huhuhu.. 

Ada satu hari tu,, seorang lelaki dtg dgn anaknya.. comel sgt2 bdk2 tuh..dia dtg nk cari seluar anak dia.. aku pun layan la customer tuh.. carikan seluar utk anak dia.. dlm dia sibuk cuba seluar tu utk anak dia,, sempat lg mulut dia berceloteh kt anak dia " mcm nilah hidup kalau mak ayah dah bercerai".. terkejut aku bila dia ckp mcm tu.. tp kesian kat bdk tuh.huhuh..siap cerita lg yg lps tu dorg nak g KLIA nak amik Atuk n nenek bdk tu..  byk lagi dia cerita kt aku,,tp aku dgr je..sesekali tu tanya lah jugak kt lelaki tu..nk tanya lebih2.. segan plak.. lelaki tu pun boleh tahan lah..skrg ni habis aku kena ejek.. dikatanya BF aku duda-lelaki tu lah..,, haish..apakah?? siap sblm dorg balik,lelaki tu suruh anak dia salam aku.. hahaha.. konon2 anak dia dh restu gitu..hahah.. ada ke?? adeh.. malu aku..huhuhu..

Yg takutnya pulak,,ada lah satu hari tu.. customer arab.. dorg dtg dlm 6-7 org masa tu.. dtg kt kedai kitaorg,, saja je buat kitaorg serabut,, suruh buat tu,,buat ni..carikan baju tu,,baju ni.. dari awal dorg masuk,,aku x sedap hati.. bila dorg dh pilih barang yg dorg nak.. minta aku kira dulu berapa jumlah.. lps tu kata dia nk pergi ATM kejap..nk amik cash money.. masa tu aku betul2 x sdp hati..aku tahu dia tipu.. lps tu mmg tak dtg terus.. tak thulah knp aku rasa mcm tak sedap jer,,, takut kena pukau.. mmg seram masa tu.. 

Satu lg cerita,, yg ni mmg tak boleh blah.. pasal sorg lelaki ni.. dtg kedai dgn bini dia..nak bli brg2 baby dorglah.. dari mula masuk kedai.. lelaki ni mmg tak boleh blah..ada cubaan nak bermain-main mata dgn aku.. mula2 tu  aku buat dek jer.. tp makin lama makin tak boleh blah.. nk senyum2.. kalau senyum nk sedekah tu tak pelah.. ni mcm ada makna..aku pun buat2 lah mcm tak perasan die senyum..nak lari dari lelaki mcm tu.. habis aku pusing 1 kedai tu.. apalah lelaki mcm tu,, bini tgh sarat boleh pulak nk wat mcm tu.. BENCI aku lelaki mcm tuh.. 

Itulah dia cerita dari pengalaman yg hampir sebulan aku kerja part-time.. aku part-time..tp dh mcm full time dah..huhu... penat tu tak yah ckplah.. dlm perasan,,tak perasan,, skrg dh bln Rejab,,lps tu Sya'ban.. lps tu Ramadhan.. wah!! nak puasa dh.. tak sabarnya nk tggu bln Ramadhan ni... huhuhuh...sabar ye Najha..sabar..huhuhuh

3 comments:

  1. hotttt uoaaaalllllzzzzz.....hahahahhaha

    ReplyDelete
  2. terbaek la najha.!!

    customer mmg bnyak ragam. sabar klu krja. klu kita bkerja "customer always right" hahaha

    huyooo ~ skrang ni duda tu msti selalu dtg kedai ko kan ? hehehe

    patut la lama tak nmpak najha kat UIA. rupa2nya tak amek sotsem. :(

    pnjang plak comment..hehe

    lastly>> nice entry !! :)

    ReplyDelete
  3. hahahaha...ape yg hot nya nad oii!!! hahah

    thank you very much Shar Asqif... btw,, awk sape eh?? sy masih x cam laa..huhuh

    ReplyDelete