Saturday, June 11, 2011

Diam itu lebih baik???

hey!! hey!! salam sejahtera semua!!! utk kali ini.. aku tak merancang pun nak buat entri tajuk sama seperti di atas.. tiba2 jer terlintas nak buat.. so,, aku buat jerlah..hahahah

betul ke DIAM itu lebih baik?? bagi aku,, mmg BAIK sbb,, takde lah bising sgt.. buat org lain pening jer,,wahahaha.. mereng sdh aku disini..haha,,takdelah.. ianya lbh dituju ketika sesuatu konflik or gossip,, or ape2 jer la.. selalunya aku dgr,, bila seseorg tu kena panahan gosip liar(cewah!!! ayat aku yg mantap disitu).. kbykan dorg memilih utk diam..katanya lbh baik.. sbb kalau nak kecoh2 or lawan balik pun..mendtgkan pergaduhan jer wat pe... patutkah begitu??? Bagi aku.. tgk keadaan dulu..

nak dikatakan aku berpengalaman tu,, takdelah sgt,,tp ada sbnrnya,, hahaha.. kdg2 benda2 yg tak betul ni,, terutamanya yg melibatkan aku dlm hal itu,, yg mmg cerita rekaan semata-mata(tak nak sebut fitnah,, rasa mcm takut)huhuhu... pertama sekali yg aku buat,,aku akn cerita kat org yg paling rapat dgn aku iaitu adik aku.. aku akn cerita apa yg berlaku.. dan dia tahu hal sbnr.. utk org lain pula... mungkin susah utk dorg nak faham.. tp,, mereka yg rapat dgn aku,, mesti akn tanya dulu..mereka akn dgr dr mulut aku sendiri,,drpd dgr dr mulut org lain..

bila sekali aku dh terangkan perkara sbnr,,tp still lg nk percaya cerita rekaan tu,, nah,, dipersilakan.. I am sick of it.. bersabar,,dan aku selalu bisikkan pd hati..aku tahu siapa diri aku.. that's it!!! 

Tp,, alangkah sedihnya,, bila pernah situasi tu menjadi lbh buruk,, sampai air mata mahal aku ni tumpah kerana tak tahan dgn cerita rekaan itu,, lantas aku dimarahi oleh teman2 rapat ku kerana tidak tegas dgn si pembuat cerita itu.. apa nak buat,,aku tak suka nak marah2 ni.. tp kalau aku marah,, habis dunia ni..hahahah..

mmg sgt2 terharu bila ada seorang sahabat ni,, dia kata kat aku.. "Naj,, apa2 yg berlaku,, aku percaya kat ko.. aku kenal ko.. kalau ko kata tidak,,tidaklah.."huhuhu..air mata terharu gugur dek kerana ada yg masih dibelakangku.. Terima kasih sahabat!! saya syg anda!!!!huhuhu

Oleh itu,, kita sbg umat manusia,, sepatutnya,, saling hormat-menghormati.. hormat perasaan org lain,,kalau kita nak org hormat perasaan kita..  Akhir kata dari saya,, hindari kontroversi..tingkatkan prestasi..hahahaha...

No comments:

Post a Comment