Monday, June 13, 2011

Tidak Mungkin Aku LUpa.....

Assalammualaikum!!!huhuhuhuhu.... errgghh!!! terasa fresh sikit hari ni sbb aku cuti hari ni and td aku pergi Sunway Pyramid,,jln2 and tgk wayang td..hehehe.. At last,, dpt jgk keluar setelah penat bekerja,,,huhuhuh.. utk entri kali ini,,aku nak ceritakan kisah yg tak mungkin aku lupa dlm hidup aku,,setakat ini... huhuh :)

Aku mulakan dari aku kecil hingga skrg,,,huhuhuhu...

1) Kisah pertama- ttg gigi dpn aku yg pernah patah separuh,,hahahaha.. nk tahu mcm mana leh jd mcm tu??? tragedi ni berlaku masa aku berumur dlm 5 atau 6 tahun kalo tak silap,, masa tu aku tgh bermain dgn kwn2 aku,, aku berpaut pada satu tiang ni.. smbil nyanyi,,aku ingt lg,,aku nyanyi lagu Siti,, jerat percintaan.. tgh dlm leka menyanyi tu smpi aku terlanggar dinding dkt2 dgn tiang tu dan DUKK!!!! amik ko.. separuh gigi kt dpn aku patah... hahaha.. padan muka aku.. tak psl2 hilang separuh gigi kt dpn.. habis aku dpt gelaran dracula lps tu...hahaha

2) Kisah kedua- masa aku umur 8 tahun,, aku pernah accident dgn ayah aku,, aku ingat lagi tarikh keramat tu- 20 Ogos 1998.. kami naik motor,, dan masa nak masuk satu simpang tu,,kereta langgar dari belakang.. ayah aku habis tercampak,, aku pulak,,kakiku tersepit kt tayar motor,, paling terharu,, sesudah kami jatuh tu,, perkara pertama yg ayah aku cari adlh aku.. huhuhu.. lps tu terus pergi hospital...huhuhuh..

3) Kisah ketiga- yg ketiga ni masa aku form 3.. masa tu negara kita dilanda jerebu yg sgt teruk... dek kerana tak tahan dgn suhu pd hari tu,, aku bukalah tudung(aku sekolah perempuan eh).. dan kebetulan masa tu subjek BM.. lalu cikgu BM aku pun msuk lah dlm kelas aku tu.. namanya Pn. Shinta.. tiba2 cikgu tu ckp kt aku.. " Eh!! kenapa kamu ada dkt sini??? Bkn kelas kamu kt sblh ke?? pergi balik kelas kamu!!!".. aku  menjawab.. " cikgu tak kenal sy ke?? sy Najha la.."..lantas aku ketawa yg tak ingat dunia.. begitu jgk dgn cikgu aku tu.. kemudian die tersipu malu..hahahahaha

4) Kisah keempat- masa pergi temuduga kat UPNM..  masa nak pergi daftar tu,, mmg benar2 buat aku takut + seram.. bercampur-baur,, sbb masa pergi masa daftar tu majoriti aku tgk semua yg tgh daftar tu adlh lelaki.. aku tak nmpk org perempuan pun kt situ  ..smpi bdk2 lelaki kt situ ejek.. kata aku sesat.. tp perempuan ada jer,, tpt perempuan daftar tu terperuk sikit.. mmg tak ramai..perempuan ada dlm 200 lbh,,lelaki pulak 1000 lbh ok.. masa ni jugak adlh saat yg paling sukar utk aku buat keputusan.. sbb aku mmg minat nk masuk UPNM.. tp parents aku sgt2 tak galakkan.. jd,, semangat masa temuduga tu mmg hilang,, yelah,,bila kita buat yg parents kita tak suka..tp dieorg still bg semangat.. suruh aku cuba dulu.. mmg masa tu dh ok dh..fizikal test dan semua2 test dh ok.. bila aku fikir2 balik.. mungkin ada lg yg baik utk aku kt luar selain bidang tu,, dan akhirnya,,mmg ada yg lg baik dr bidang tu.. :)

5)Kisah kelima- masa aku nak daftar kat CFS(centre for foundation studies) IIUM Nilai,, first time aku bakal duduk jauh dr family.. (pd masa tulah).. masa family aku nk balik,, aku mmg tak dpt menahan rasa sedih.. mmg masa tu sedih smpi aku menangis,yelah, 1st time jauh dr family...yg paling buat aku lg sedih bila aku nmpk ayah aku pun mcm nak menangis.. hahaha.. masa tu agak tergamam..eh,,btl ke ayah nk nangis tu.. tp,,, aku positif,,aku kata mungkin ayah penat kot,,tp knp ayah jln cpt jer nk tinggalkan aku..masa tu,,mmg aku sedih giler2... lps dieorg dh balik..adik aku msj aku.. dia kata.. " angah!! tahu tak masa dlm kereta td aku nmpk ayah nangis...aku tahu dia sedih sbb nk tinggalkan ko.." hahaha.. itu kali pertama aku tgk ayh aku nangis..hahaha...

6)Kisah keenam- masa aku demam teruk ketika final year dkt CFS dlu.. masa tu tgh kecoh sbb wabak H1N1.. mmg masa tu musim demam melanda Nilai.. mmg teruk sgt keadaan aku masa tu.. smpi aku  kebas satu bdn.. dan sejuk dan pucat aku ketika itu sehingga membuat kwn2 dorm aku risau dgn keadaan aku.. masa tu mmg aku rasa kaki aku yg mula kebas dan sejuk..terasa seolah-olah nazak ketika itu.. mmg bg pengajaran kt aku.. huhuhuh..

7)Kisah ketujuh- tragedi aku accident sblm 2 hari nk final exam masa sem 2 yg lalu.. semuanya gara2 nasi kerabu..hahaha.. paling tak boleh lupa yg sbnrnya aku tercampak masuk longkang.. aku sendiri pun tak sedar yg aku tercampak dlm longkang.. itu pun bila kwn bgthu doktor yg aku msuk longkang masa rawatan kedua kt klinik,,masa tu baru aku thu.. smpi ternganga mulut aku ni..hahaha.. ape bleh buat?? aku gelak jerlah.hahahah..dgn dugaan psychology yg tak berapa kuat masa final exams ketika itu,,, peristiwa tu mmg mengajar aku jd seorg yg lebih kuat..huhuhuh

8)Kisah kelapan- masa Kursus Etika & Integriti.. kursus yg disertai skuad Suksis tahap aku... paling tak boleh lupa ukhuwah yg terjalin ketika itu.. kita semua mcm rapat masa tu.. dgn segala aktiviti2 yg menarik.. mmg aku syg sgt2 kenangan tu.. kalau boleh aku nak ulang semula saat2 kt Perlis tu.. masa pergi Padang Besar,,,hurm,, mungkin apa yg boleh aku pesan kt sini,, kwn2!!! walau apa2 pun yg terjadi,,ingtlah saat2 manis kita semua bersama.. huhuhuh.. :)

9)Kisah kesembilan- aku kehilangan org yg disayangi dlm hidup..iaitu wan aku..dia adalah org yg menjaga aku masa aku kecik dulu.. walaupun dia tak jaga aku lg slps itu,, jikalau ada kelapangan.. aku dgn family aku mesti akn melawat dia.. wan selalu ckp yg dia rasa bru smlm jer dia dukung aku.. tp skrg aku dh bsr dh,,,cptnya masa berlalu.. yg paling buat aku terkilan adlh aku tak dpt menatap wajah arwah sblm ketika dia meninggal sbb ketika itu aku berada dirumah mak cik aki kt Perak,,dan aku tahu wan dh tak ada stlh 2 hari dia dh pergi..mmg terkilan smpi hari ni..

10)Kisah terakhir- mungkin boleh aku ringkaskan disini,,segala yg aku lalui..suka,,duka.. sepanjang 21 thn ini..mmg tidak mungkin aku lupa.. ttg mereka yg selalu buat aku tersenyum..menangis..atau apa shja... aku akn ingt setiap inci perkara yg berlaku dlm hidup aku ini..... 

aku hanya sekadar berkongsi cerita.. huhuhuh


No comments:

Post a Comment